تبلیغات
saeedfallah - مشکلات استراتژیک صنعت پوشاک ایران(موضوع شماره یک)
 
درباره وبلاگ


سعید فلاح: دکتری مدیریت استراتژیک
مدرس دانشگاه، مشاور مدیریت
saeedfallah4167@gmail.com

مدیر وبلاگ : Saeed Fallah
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
saeedfallah
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
دوستان عزیز
به نظر شما مشکلات استراتژیک صنعت پوشاک کشور چیست؟
لطفاً نظر خود را حداکثر در 100 کلمه بیان کنید تا نظرات مختلف و مختصری را داشته باشیم. (فرصت پاسخگویی تا 27مرداد)
ضمن تشکر از مشارکت دوستان، لطفاً  برای مطالعه نظر بنده دراین خصوص به صفحه 15 روزنامه فرصت امروز مورخ 19 مرداد مراجعه نمایید.
لینک دسترسی به روزنامه





نوع مطلب : تحلیل صنعت، باشگاه دانشجویان MBA، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


سه شنبه 28 مرداد 1393 12:01 ق.ظ
سلام بر دوستان
مشکل استراتژیک صنعت پوشاک ریشه در طرح خودکفایی گندم که از سال ۱۳۸۰ شروع شد دارد چراکه برای رسیدن به این هدف اکثر مزارع کشت پنبه تغییر محصول دادند به طور مثال دشت ورامین که یکی از حاصلخیز ترین دشت های ایران است و مرکز تحقیقات پنبه کشور آنجا مستقر است و نوع پنبه تولیدی آن از اعتبار جهانی برخوردار بود امروز حتی یک متر مربع پنبه کشت نمی شود. بنابرین با محدودیت کشت پنبه در کشور صنعت نساجی رو به اضمحلال رفته و صنعت پوشاک را تحت الشعاع قرار داده است.
دوشنبه 27 مرداد 1393 07:19 ب.ظ
در حال حاضر از بین رفتن زیر ساخت های صنعت نساجی ، از قبیل تبدیل مزارع پنبه به گندم و ....
عقب افتادن از تکنولوژی های جدید نساجی و عدم وجود ماشین آلات مدرن
عدم وجود بنگاه های بزرگ و توانمند مالی برای حمایت از طراح ها
وجود قاچاق و واردات بی رویه محصولات نساجی
یکشنبه 26 مرداد 1393 05:03 ب.ظ
جالب است بدانید
علارغم سهم 5 درصدی صادرات صنعت نساجی از کل صادرات غیر نفتی تا پایان سال 89 و همچنین محیا بودن مواد اولیه مورد نیاز شامل مواد اولیه طبیعی مانند پنیه و مواد اولیه مصنوعی مانند فراورده های نفتی در کنار 11 هزار فارغ التحصیل این رشته در داخل کشور متاسفانه پس از تشدید تحریم ها این صنعت زمین گیر شده است.
در کنار عوامل فوق بازار 75 میلیونی داخل کشور ، 1 میلیاردی مسلمانان و همچنین 350 میلیونی خاور میانه را اضافه نمایید تا با عمق فاجعه مواجه شوید.
یکشنبه 26 مرداد 1393 04:58 ب.ظ
طولانی بودن مطلب و تاخیر به جهت عدم دسترسی به اینترنت را بپذیرید.
یکشنبه 26 مرداد 1393 04:57 ب.ظ
مشکلات تولیدی:
در نظر نگرفتن نرخ حامل های انرژی برای واحد های تولیدی پس از آزاد سازی آن ها
مداخله دولت در تعیین قیمت گذاری واحد های صنفی
واردات کالاهای بی کیفیت آسیای جنوب شرقی با قیمت ارزان تر به جهت سود آوری بیشتر
ترجبح اقتصادی مردم در استفاده ار کالاهای ارزان تر حتی بی کیفیت

مشکلات فرهنگی:
مقبول نبودن طرح های اسلامی و ایرانی در بازار 75 میلیونی داخل کشور
عدم اعتماد به کالای ساخت داخل
بدون در نظر گرفتن دو دهک بالای جامعه، عدم در نظر گرفتن پوشاک به عنوان اولویت اول سبد خانوار

مشکلات سرمایه ای:
عدم ثبات سیاسی و اقتصادی
هدفمند نبودن قوانین واردات به کشور در جهت حمایت از تولید داخل
مشخص نبودن جایگاه استراتژیک نساجی در سند چشم انداز توسعه
نبودن نهاد ناطر برای جلوگیری از واردات کالاهای تقلبی
چهارشنبه 22 مرداد 1393 12:35 ب.ظ
با سلام

معضل از دو زاویه قابل بررسی است.

مشکلات اختصاصی صنعت شامل:
عدم امکان تبعیت از مدهای جهانی با بهانه فرهنگ جامعه
و به طبع آن عدم تربیت طراحان به روز یا حد اقل حفظ آنها در ایران
البته رفع موارد اخیر به تنهایی و بدون توجه به مشکلات عمومی صنعت در بعد کلان توانایی بهبود وضعیت صنعت پوشاک را نخواهد داشت.

مشکلات عمومی:
عدم بهره وری صنایع
عدم ثبات رویه و قوانین
نرخ بالای بهره
قاچاق کالا به شکل عام و البته نرخ تعرفه واردات
عدم حس مسئولیت در قبال کیفیت تولیدات از سوی جامعه
ضمنا از توجه به یک موضوع کلان نیز نباید غافل بود و انهم ارتباط با دنیا و منطقه است که با نزدیکی با کشورهای منطفه میتوان از نرحهای تعرفه ترجیحی استفاده کرد و با افزایش صادرات این کالا به عنوان موتور محرکه از بهبود شرایط بهره مند شد.
سه شنبه 21 مرداد 1393 03:17 ب.ظ
علاوه بر نظرات خانم جولایی باید عدم پشتیبانی مسولین را نیز در نظر گرفت... در کشوری که حتی اجازه ی برگزاری catwalk از نوع اسلامی را هم لغو میکنند چطور میتوان با دیگر کشورها رقابت کرد
سه شنبه 21 مرداد 1393 08:58 ق.ظ
با سلام به نظر من افزیش هزینه‌های تولید در مقایسه با كاهش قیمت فروش و همچنین عدم امکان رقابت با سایر کشور ها به دلیل کمبود ماشین آلات مناسب و بالا بودن هزینه های کارگری در کشور از مجمله مشکلات استراتژیک صنعت پوشاک در ایران می باشد.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
   
   
تحلیل آمار سایت و وبلاگ بازی فکری دوز
 ـ