تبلیغات
saeedfallah - مدل فیلیپس
 
درباره وبلاگ


سعید فلاح: دکتری مدیریت استراتژیک
مدرس دانشگاه، مشاور مدیریت
saeedfallah4167@gmail.com

مدیر وبلاگ : Saeed Fallah
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
saeedfallah
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
شنبه 20 آبان 1391 :: نویسنده : Saeed Fallah

مدل فیلیپس (Philips Modelیکی دیگر از ابزارهای مورداستفاده در تدوین استراتژی است. این مدل پس از تعیین رسالت و اهداف شركت، با استفاده از ماتریس بازار در دو بعد جذابیت صنعت و توان شركت، پیشنهاداتی درخصوص حضور یا عدم حضور شركت ارائه می‌كند. پیشنهادهای قابل ارائه در مدل فیلیپس شامل موارد زیر است:

·         خروج از صنعت

·         عملكرد محافظه‌كارانه

·         توسعه و سرمایه‌گذاری

عامل «بازار» در مدل فیلیپس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجا كه هر سازمان تولیدی یا خدماتی محصولات خود را برای بازار مشخصی ارائه می دهد، می توان با استفاده از ماتریس بازار ، وضعیت بازار را برای محصولات تولیدی مشخص نمود و همچنین وضعیت سازمان را نسبت به رقبای خود سنجید.





نوع مطلب : ابزارهای تدوین استراتژی، برنامه ریزی استراتژیک، MBA، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
   
   
تحلیل آمار سایت و وبلاگ بازی فکری دوز
 ـ