تبلیغات
saeedfallah - مدل فریمن یا ذینفعان در تدوین استراتژی
 
درباره وبلاگ


سعید فلاح: دکتری مدیریت استراتژیک
مدرس دانشگاه، مشاور مدیریت
saeedfallah4167@gmail.com

مدیر وبلاگ : Saeed Fallah
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
saeedfallah
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
چهارشنبه 3 آبان 1391 :: نویسنده : Saeed Fallah

برای اجتناب از محدودیتهای برخی مدلهای برنامه‌ریزی استراتژیك كه غالباً بر عوامل مالی و  اقتصادی تمركز داشتند، فریمن مدلی ارائه كرد كه در آن هر یك از گروه مردم كه به نوعی نسبت به عملكرد صنعت یا سازمان دارای منافعی هستند مورد توجه قرار گیرند. بدین ترتیب روشی مبتنی بر تأمین رضایت گروههای ذینفع ابداع گردید به نحوی كه میزان رضایت‌ این گروهها به عنوان شاخص عملكرد سازمان یا صنعت به حساب آید. صرفنظر از اینكه سازمانها و صنایع مختلف با گروههای ذینفع در ارتباط هستند، میزان و معیار اثر بخشی هر یك از این گروه‌ها نیز متفاوت است.

این گروهها عبارتنداز:

سهامداران،‌ كاركنان، دولت، مشتریان، اعتبار‌دهندگان، تأمین كنندگان و جامعه.

برای این منظور پس از تجزیه و تحلیل محیط داخلی و خارجی صنعت و شناخت نقاط قوت و ضعف فرصتها و تهدیدهای آن مجموعه راهبردهایی تدوین می‌گردد. سپس اثر هر یك از عوامل محیطی و تأثیر آن روی استراتژیها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 





نوع مطلب : ابزارهای تدوین استراتژی، MBA، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 6 آبان 1391 09:43 ب.ظ
خیلی پست مفیدی بود آقای دکتر
شنبه 6 آبان 1391 09:42 ب.ظ
من فکر می کنم این مدل بسیار کاربردی در همه سازمانها می تواند باشد چه سازمانهای خدماتی و یا تولیدی بویژه خدماتی از نوع آموزشی ....
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
   
   
تحلیل آمار سایت و وبلاگ بازی فکری دوز
 ـ